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Sun Joo Ahn (University of Georgia), Multimodal Extensions of Realities

Published on February 6, 2025 Updated on February 6, 2025

With the rapid rise of multimodal platforms, such as virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR), emerging science indicates that human experiences in immersive virtual environments are shaped by the dynamic interactions between user characteristics, media features, and situational contexts. How do virtual experiences influence human minds and how do they transfer into the physical world to continue impacting thoughts, feelings, and behaviors? This talk will cover findings from nearly two decades of lab and field research on multimodal extensions of our realities, with an emphasis on the media psychological mechanisms and outcomes of user experiences.

Dates

on the March 7, 2025

14h
Location

Unknown label

Université Paris Nanterre
Bat MAX WEBER
Cette conférence inter-laboratoires, à l’initiative d’Oulmann Zerhouni (CRFDP), de Jean-Baptiste Légal (LAPPS) et de Lucia Romo (CLIPSYD),

Nous espérons vous y voir nombreux et nombreuses. 

JB, Oulmann et Lucia


 
Multimodal Extensions of Realities
Abstract: With the rapid rise of multimodal platforms, such as virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR), emerging science indicates that human experiences in immersive virtual environments are shaped by the dynamic interactions between user characteristics, media features, and situational contexts. How do virtual experiences influence human minds and how do they transfer into the physical world to continue impacting thoughts, feelings, and behaviors?  This talk will cover findings from nearly two decades of lab and field research on multimodal extensions of our realities, with an emphasis on the media psychological mechanisms and outcomes of user experiences.

Bio:  Sun Joo (Grace) Ahn (Ph.D., Stanford University) is a Professor of Advertising at the Grady College of Journalism and Mass Communication, University of Georgia. She is the founding director of the Center for Advanced Computer-Human Ecosystems (CACHE; https://www.ugavr.com). Her main program of research investigates how immersive technologies such as virtual and augmented reality transform traditional rules of communication and social interactions, looking at how virtual experiences shape the way that people think, feel, and behave in the physical world. Her work is funded by the National Science Foundation, National Institutes of Health, National Oceanic and Atmospheric Administration, and the Environmental Protection Agency, and published in numerous top-tier outlets in the fields of communication, health, and engineering. 
 


Extensions Multimodales des  Réalités
Résumé : Avec l'essor rapide des plateformes multimodales telles que la réalité virtuelle (VR), la réalité augmentée (AR) et la réalité mixte (MR), des travaux scientifiques émergents montrent que les expériences humaines dans des environnements virtuels immersifs sont façonnées par les interactions dynamiques entre les caractéristiques des utilisateurs, les fonctionnalités des médias et les contextes situationnels. Comment les expériences virtuelles influencent-elles l’esprit humain, et comment se transfèrent-elles dans le monde physique pour continuer à impacter les pensées, les émotions et les comportements ? Cette présentation abordera les résultats de près de deux décennies de recherches en laboratoire et sur le terrain sur les extensions multimodales de nos réalités, en mettant l'accent sur les mécanismes psychologiques des médias et les résultats liés aux expériences des utilisateurs.

Biographie :
Sun Joo (Grace) Ahn (Ph.D., Université de Stanford) est professeure de publicité au Grady College of Journalism and Mass Communication de l’Université de Géorgie. Elle est la fondatrice et directrice du Center for Advanced Computer-Human Ecosystems (CACHE ; https://www.ugavr.com). Son programme de recherche principal explore comment les technologies immersives telles que la réalité virtuelle et la réalité augmentée transforment les règles traditionnelles de communication et d’interactions sociales, en étudiant comment les expériences virtuelles influencent les pensées, les émotions et les comportements des individus dans le monde physique. Ses travaux sont financés par la National Science Foundation, les National Institutes of Health, la National Oceanic and Atmospheric Administration et l’Environmental Protection Agency. Ses recherches ont été publiées dans de nombreuses revues de premier plan dans les domaines de la communication, de la santé et de l’ingénierie.

Updated on 06 février 2025